måndag 13 juni 2011

Söndags beer pong spontanitet

Igår hade jag tänkt att det skulle bli en ganska lugn dag men slutade som en av de roligaste kvällarna under mitt år här i Australien. Jag körde lite intervallträning på stranden under dagen, men väl hemma fick jag reda på av en norska (Silje) att hon och de hon delar rum med skulle ut, och att välja mellan en lugn hemmakväll eller utgång var inget svårt val. Dock visade det sig att kön var oändligt lång (idag är det Queen Elisabeths födelsedag varav det är public holiday här idag) och efter en timme gav vi (jag) upp. Så istället gick vi hem till henne och spelade beer pong. Senare anslöt några av hennes rumskamrater och det hela slutade med en galet rolig kväll.Det är kvällar som dessa som gör att jag kommer sakna Australien så mycket!

Som sagt så är det Queen Elisabeths 85:e födelsedag idag och alltså public holiday. Men inget som berör mig särskilt mycket, lediga i skolan är vi ändå så. Hur som helst, lite fakta om QE2. Visste ni att hon är den enda kvinna i det brittiska kungahuset som tjänstgjort i armén, fordonsmekaniker var hon där till och med. Förutom Storbritannien är hon drottning över ytterligare femtontalet länder, jag hänvisar till fantastiska Wikipedia för mer information.

Helgen som gått har annars varit lugn, har några pluggfria dagar nu innan det är dags för sista ansträngningen här i Australien.

Provpackade min resväska i lördags, runt 22 kg, borde kunna gå tycker jag.

Fick tillbaka betyg på det som jag redovisade i torsdags, högsta betyg hela vägen (arbetet + presentationen) så den kursen gick med andra ord väldigtbra.

Idag bjöd Glenelg (palindrom om ni inte visste det) på ett underbart väder, så blev en liten promenad, avslutar därför med lite bilder från denna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar