tisdag 26 oktober 2010

Learn to Surf

Liten sammanfattning av helgen och lite mer:

Fredagen avslutades med lite festligheter. Förfest hos en fransk polare och därefter hade vi tänkt dra vidare till en chilensk födelsedagsfest. Men hälften av oss beslöt att åka till city istället för att möta upp lite andra utbytesstudenter. Jag var dock lite halvtrött efter att ha lämnat in tre gruppuppsatser under dagen så blev hemgång hyfsat tidigt.

I lördags satte vi äntligen igång med sista grupparbetet i Projektledningen. Från att ha varit väldigt orolig ser jag nu ganska positivt på detta. Vi ska intervjua två projektledare under veckan som kommer, sedan är det bara att sammanställa detta. Nästa tisdag är det redovisning och då ska även uppsatsen vara klar! Därefter spenderads dag på stan, mycket trevligt innan kvällen avslutades med en öl på nytt ställe i närområdet med en österrikare, Martin, som bor på samma ställe som jag.

I söndags ringde väckarklockan 7.00. ”Learn to surf day” stod på schemat. Detta var första gången som jag riktigt provade på surfing och det var sjukt roligt. Lite svårt i början men när man väl förstod vad jag skulle göra så blev det både roligare samt att jag lyckades ”fånga” många vågor. Tyvärr surfade vi bara i två timmar men fått minst sagt mersmak! Det dåliga med Adelaide är att det tar cirka 45-1 h till närmaste surfingstrand men det löser sig!

Denna vecka är den näst sista veckan med undervisningar, week 12. Min sista labbrapport ska in på fredag annars blir det nog en ganska lugn vecka. Förhoppningsvis kommer vi en bit på gruppuppsatsen också.
Ser annars redan fram emot fredag. Först väntar en födelsdagsfest/preparty innan det blir årets sista exchange Pub Crawl. Tanken är att vi ska bära vita t-shirts, så att andra kan skriva på denna för att minnas tiden i Adelaide. Som tur är (eller?) har jag ytterligare ett halvår (mer) kvar här men lite tråkigt att nästan alla som jag lärt känna här bara är här för sex månader. Hur som helst, på lördag åker vi iväg på en två dagars trip till Kangaroo Island, det negativa är att bussen går redan 6.30 på lördag morgon, inte mycket dricka på fredag med andra ord….

För övrigt så kommer Lance Armstrong (cykel) till South Australia och Adelaide i mitten av januari för "tour Down under". Detta ser jag fram emot!

Har fått tillbaka lite från skolan. Blev D (näst högsta betyg) i andra uppsatsen i Marketing men tyvärr bara 70 % rätt i gruppuppsatsen i Produktionsekonomin. Men tentan verkar bli hyfsat lätt så ska nog rädda en hyfsat betyg i den kursen.

Allt för nu!

PS: Ber om ursäkt för dåligt med bilder men kamerans batteri dog under söndagen så blev inga bilder på mig tyvärr! Kommer dock komma massvis från Kangaroo Island, håll till godo!

1 kommentar:

  1. 1h till närmaste surfstrand är väl ingenting? Härifrån är det typ 5 dagar!

    SvaraRadera