torsdag 21 oktober 2010

Om jag fick drömma lite…..

…..så skulle alla Australiensare lära sig att göra sin del av grupparbeten. Istället måste jag själv som hyfsat seriös student ta hand om problem som ” In total I think it needs 2 more figures in total I just couldn’t figure where to get them hopefully you know mate”. Självklart (!) hade jag inga problem att lösa problemet men det är attityden jag inte förstår. Hur kan man skicka in sin del av ett grupparbete som ska vara inne imorgon och skriva något sådant?

….så skulle University of South Australia förbättra mycket i vissa kurser. Jag är nöjd med de flesta av kurserna jag läser nu men finns utrymme för förbättring i speciellt motsvarande Produktionsekonomin. Om de bara skulle lagt ner lite mer energi på lektionsuppgifterna så kunde det blivit både lite ansträngande och intressant. Nu är det lite väl lätta uppgifter och passar inte riktigt mig som hellre stöter på för svåra problem än för lätta.

….(byt ut drömma mot ångra) så skulle jag skällt ut lektionsledaren i onsdagens lektion i Termodynamik och Strömningslära. Var den absolut sämsta ”lektionen” jag varit på. Upplägget på dessa har jag tidigare nämnt. I går (onsdag) var det två problem som skulle lösas. Och vad hade han gjort då, jo redan skrivit lösningsgången på ett overhead papper. Detta resulterade i en indisk mun som gick i högvarv, utan paus, i tjugo minuter och så var problemen lösta. Så lite pedagogik som det verkligen går att åstadkomma.
Egentligen skulle jag klagat, men med tanke på att han ska rätta mina labbar så tror jag att jag håller mig till kursutvärdering som jag idag fick. Ytterst tveksam om det blir någon mer lektion för min del under de sista två veckorna….

….så skulle Wayne Rooney gå till Perth United. Läste precis en nyhet om detta i aftonbladet. Att slippa se honom i någon av de förskräckliga blåa tröjorna i PL skulle vara huvudanledningen, en annan anledning är att det inte är så långt till Perth från Adelaide.

Nu blir det tillbaka till verkligheten, lite städning får avsluta dagen då jag förvandlat mitt rum till ett riktigt bombnedslag. Imorgon har jag planerat att vara på gymmet kl. 9. Kan ju alltid drömma att detta ska bli fallet….

3 kommentarer:

  1. Alltför lätta lektionsuppgifter är ju inget man är bortskämd med här i Linköping direkt. ;)

    SvaraRadera
  2. Det är ju ett sabbatsår ju Fredrik :D. Chill out mate!

    SvaraRadera
  3. Det har du helt rätt i Otto! Försöker jag verkligen göra, men ibland får man klaga lite. Alltid roligt att ha lite utmaningar också :)

    SvaraRadera