tisdag 5 oktober 2010

Adelaide uppdatering

När jag ändå håller på att blogga kan jag lika med skriva ytterligare ett inlägg om vad som händer här i Adelaide, blir mycket tillbakablicker annars. Sedan jag kom tillbaka till Adelaide i torsdags har vädret varit toppen. 20-25 grader och strålande sol gör att humöret också varit på topp. I lördags var en liten "träffa vänner igen efter lovet dag". Först lite australiensiska och därefer bar det av till Glenelg för BBQ och träffa lite mer skandinavisk folk, toppendag! Söndag och måndag har sedan tyvärr ägnats åt skolarbete. Labbrapport, uppsats och grupparbete är några av sakerna jag har varit tvungen att ta tag i. Men dessa är i stort sett klara nu så. Idag fick jag även tillbaka den första av de duggor jag skrev innan lovet. Den som jag även var mest orolig för, projektledningen. Fick ungefär 65 % rätt vilket får ses som okej då jag inte visste många av frågorna. En del verkar ha fått mindre än 40 % rätt så tror jag fick ett ganska bra resultat trots allt.
Resterande delen av veckan består kanske i första muntliga presentationen på torsdag. Fortfarande vet jag inte men antagligen kommer det bli så. Vi har dock fortfarande inte skrivit talet men det löser nog sig. På fredag har jag även labb nummer två i termoydynamik/strömingsläran. Annars hoppas solen fortsätter att skina så kanske det inte dröjer allt för länge innan första badet görs även här i Adelaide!

Hoppas allt är toppen hemma i Sverige också!

1 kommentar: