söndag 10 oktober 2010

BBQ weekend!

Helgen håller på att lida mot sitt slut, och den har verkligen varit toppen. Två stycken riktigt trevliga BBQ har upptagit nästan hela lördagen och söndag, vilket har tvingat mig till att nu sitta med både Produktionsekonomi och marknadsföring. Men helt klart värt det!

Vädret har varit fullständigt perfekt dessa två dagar. Dessvärre har det resulterat i en röd och brännande nacke då temperaturen legat runt 25 grader dessa två dagar. Ibland ser jag med förskräckthet fram emot sommaren; kommer bli varmt, riktigt varmt. Det ska därför bli riktigt härligt att flytta betydligt närmare stranden, vilket jag kommer göra i slutet av november/början av december!

Men innan dess väntar en del skolarbete. Två labbrapporter, tre grupparbeten, två muntliga presentationer, ett quiz och fyra tentor står mellan mig och sommarlovet! Quiz och en muntlig presentation står på schemat denna vecka (presentationen blev inte av förra veckan för er som följer bloggen noggrant).
Hade en ganska intressant labb i fredags. Först fick vi veta att labbrapporten (denna görs i grupp) ska innehålla en noggrann skiss av experimentet. Och då är detta inte någon enkel figur utan massa rör som gick från en maskin genom typ hela salen till nästa maskin och tillbaka. Denna ska även göras i något 3D-liknande program. Som tur var hamnade jag i en grupp där två av de andra såg detta som en barnlek, så jag tog på mig att göra beräkningarna istället, hoppas jag gjorde rätt. Själva experimentet gjorde vi dock aldrig. Vi fick veta hur allt fungerade och hur vi skulle göra avläsningarna men istället för att göra dessa fick vi värden från handledaren, undra om detta skulle hända i Linköping, tror inte det…


Avslutningsviss hittade jag en otroligt intressant bloggfunktion för en statistiknörd som mig, nämligen över hur många som läser denna blogg och vart de befinner sig. Australien och Sverige var inte föga oväntat topp två. Det visade även några från USA, Frankrike, Spanien, Singapore och andra länder där jag kan gissa vilka ni är. Lika intressant hittade jag även Kanada, Taiwan, Japan och Storbritannien. Ingen jättebra koll på vilka ni är, men om ni förstår svenska (vilket jag antar) och hittar hit igen och läser detta inlägg får ni gärna skriva något i kommentaren och lika gärna länka till er blogg om ni har någon. Tycker det är riktigt intressant att följa andra från Linköping, i olika delar av världen!

Tyvärr glömde jag kameran både igår och idag så detta får bli allt för nu, åter till marknadsföringen…..På återhörande!

1 kommentar: