lördag 16 oktober 2010

Irriterande!

En vecka har nästan passerat sedan senaste uppdateringen, lite dåligt av mig men varit en del i skolan. Dessutom har det varit en riktig skitvecka vädermässigt. Började visserligen lovande med en måndag där min temperaturen var 21 grader! Sedan dess har det nästan regnat varje dag.

Hur som helst, veckan har bland annat bjudit på första engelska muntliga presentation för min del. Gick helt okej, och vi som grupp fick bra feedback från läraren. Arbetet ska vara inne på fredag, men det är under kontroll.
Värre är det i Projektledningskursen. Ett arbete som ska vara inne om lite mer än två veckor, men än har vi inte startat. Jag hittade nog dessvärre den sämsta möjliga gruppen. Ingen svarar på e-mail, så nu har jag klagat till föreläsaren och han lovade att han skulle försöka lösa det på något sätt. Han har blivit betydligt trevligare nu så, uppskattas!
Detta är det stora orosmomentet innan tentorna börjar, har två labbrapporter och ett annat arbete som ska in, men går ganska bra med dem så ska nog inte vara någon fara hoppas jag!

Om vi lämnar skolan så har jag mycket att se fram emot nu. Först så väntar en tur till Kangaroo Island om två veckor (30-31 oktober). Reser denna gång med lite folk från Danmark, Tyskland, Österrike och däromkring, ser verkligen fram emot detta.
Dessutom har jag bokat biljett till ett nattpass i Australian Open. Detta kommer bli helt fantastiskt. Blir vad jag tror, minst en herrkvartsfinal och en damkvartsfinal, inte riktigt koll på hur det fungerar, men drömmen skulle vara Söderling mot antagligen Federer eller Nadal. Detta kommer jag göra med mina föräldrar som kommer hit till Australian lagom tills andra veckan i turneringen börjar. Blir kanske någon dag till som spenderas vid tennisbanorna!
På tal om föräldrar och alla ni hemma i Sverige så blev hemlängtan påtaglig när jag besökt IKEA igår. Som att gå runt hemma i Sverige, och många av möblerna gjorde att man verkligen saknade Sverige. Några köttbullar åt jag dock inte, hemmagjorda har jag kommit fram till är så mycket godare! Resultatet från IKEA blev bara en bunke (för att göra pannkakor och köttbullar i!), lingonsylt och en del godis! Ovärderligt även om man av priserna att döma tror att man köper lyxgodis.


Kvällen igår avslutade med ett Pub Crawl i norra delarna av Adelaide. Inte varit där förut så trevligt att upptäcka nya ställen. Men första stället kom vi inte in på, krävdes pass vilket jag lämnade hemma, tur att vi kom dit med bara tjugo minuter kvar så vi inte missade så mycket. Istället drog vi vidare till andra stället där jag träffade Oskar och co. Mycket trevligt! Ser verkligen fram emot att flytta till dom i månadsskiftet november/december! Tyvärr lät jag kameran vara i fickan hela kvällen, så dåligt med bilder även denna gång!

Just smile !

PS: Glömde en historia om bilen från igår också, men den historian spar jag på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar