söndag 1 maj 2011

1:26:31…

....det blev min tid idag, vilket innebar ett nytt personligt rekord på närmare 1.5 min! Så sjukt nöjd med loppet.
Annars tvingades jag vakna runt 4 imorse, så blev två måltider på mindre än två timmar. Loppet i sig var väldigt bra organiserat, lite otur att det skulle regna men det gjorde inte mig något ont, utan hellre regn än de 25-30 graderna som var på GBG-varvet förra året.

Själva loppet gick bra första 14-15 km. Jag gick ut ganska hårt, vilket var medvetet och efter de första km som alltid är tunga innan man kommer in i det så kändes det riktigt bra. Men när det vara cirka 6-7 km så tog benen nästan helt slut. Men lyckades ändå, som sagt, ta mig in på en väldigt bra tid. Plats 29 och 3:a i min åldersklass (20-24), för resultatlista, klicka här.
Så ja, en viktig sak jag lärt mig under alla min sportår är att du måste lära känna in kropp, och jag tror jag känner min ganska bra vid det här laget, för jag vet när jag kan öka och när jag behöver ta det lite lugnare, tänk på det (alla ni som nu fortsatt läser denna blogg…..)


Efter loppet hade jag ironiskt nog mer ont i axeln än benen, men det börjar gå över nu. Så nu är mitt race över här nere, nu är det er tur hemma i Sverige (Gbg-varvet och andra roliga saker).

Lycka till med detta, nu måste jag fortsätta plugga; duggor och andra jobbiga saker i veckan som kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar