torsdag 5 maj 2011

Olika faser...

Äntligen börjar det närma sig helg. Veckan har varit intensiv men gått okej ändå. Dagens dugga var lite halvlurig i konstruktionsmaterial. Ämnet var mestadels fasdiagram och det är något som fick mig att reflektera om detta är något som jag verkligen kommer använda i framtiden. Det blir inte mycket mer exalterande än att läsa om de olika faserna för en blandning av järn och kol. Hur som helst, så blev det i vanlig ordning överplugg och kändes som om jag hade ganska bra koll på detta. Dock kom inte en relevant fråga på detta, men visst lär man sig för livet och inte bara för tentorna, eller hur var det nu?
I hållfastighetsläran lyckades jag vända på ett diagram, men borde inte allt vara ”åt andra hållet” här Down Under…..

Redan nu längtar jag till 28 maj. Champions League final mellan mina två favoritlag, Barcelona och Man Utd. De möttes i samma match för två år sedan och då höll jag på Spanien, i år blir det England, teater hör inte hemma på en fotbollsplan.

Börjar allt mer längta hem till Sverige, så mycket att se fram emot; nu blir det stek i Båstad första helgen i augusti och mycket väntar både i Linkan och hemma i Varberg. Hoppas bara jag slipper få ett internship i köket hemma i Varberg under sommaren, kan bli ändrade planer snart!

Till helgen blir det lite festande, lördag är redan planerat, kanske även imorgon också.

Ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Fasdiagram är alltid bra. Jag kör det också. Måste vara den tråkigaste kursen jag tagit i mitt liv... /O

    SvaraRadera