torsdag 12 maj 2011

Idéer välkomnas

Att det börjar bli sensommar märks allt tydligare här. Regnet har öst ner de senaste dagarna, samtidigt som vädret hemma verkar bli allt bättre och bättre, vilket glädjer mig.

Annars så är allt fortsatt toppen här. Jag har under denna vecka fått tillbaka lite arbeten. Bland annat CAD-uppgifterna som bestod av 35 % av kursen, högsta betyg fick jag (HD), och med tanke på att quizen gått ganska bra så har jag snart klart denna kurs, trots att nästan hälften av kursen återstår.
Den återstående halvan består till stora delar av ett projekt där vi ska producera något som innehåller minst fem olika delar. Kan nästan vara vad som helst men med tanke på att min fantasi inte är den bästa kanske jag kan ta hjälp av er?
Funderar för tillfälligt på att göra en vitlökspress eller ett verktygsskit för köket, med bland annat smörkniv, osthyvel etc. Men som sagt, har ni någon bra idé som inte är allt för stor så kan jag göra den här i Australien och som tack för hjälpen, ta med den hem till Sverige.

I veckan var jag även på studiebesök på Electrolux. Vi fick där se hur tillverkningen i en typisk industrifabrik gick till, ganska intressant att se hur de olika produktionsteknikerna som vi lärt och appliceras i verkligheten.

Efter tre månader med fritt gym så var jag nu tvungen att köpa ett gymkort. För ca 280 kr fick jag ett gymkort i två månader, vilket var ganska bra måste jag säga. Gymmet är okej, inte mer, men räcker gott och väl. En sak som har slått mig, varför tränar folk i vanliga kläder, i.e. jeans och tjocktröja?

Det kommer bli en intressant säsong med Liu AIF nästa säsong, nu är jag ekonomiansvarig och allt. Kommer bli liiiiite mer motiverande än alla lunchmöten som jag hade förra året.

Varför skickar man två mail där man berättar att man återkommer för att i det tredje ge negativ besked, hade varit lite bättre att göra det direkt tycker jag.

Ska försöka fixa klart lite labbrapporter nu innan helgen väntar. En helg, som imorgon kväll bjuder på ett Goodbye party för en norrman, Frank och på lördag ska jag som sagt på vintur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar