lördag 14 maj 2011

Vintur

Trots att jag haft alkohol i kroppen i närmare 24 h ska jag göra ett försök med ett litet inlägg, men blir mest bilder.

Igår var vi som sagt på ett goodbye party för Frank, trevligt men blev hemgång ganska tidigt för oss. Eftersom jag var på en vinprovningstur så passade det mig ganska bra.

Som tidigare nämnt är South Australia ganska känt för dess vin. Utanför Adelaide ligger tre stora vinområden, Barossa Valley, Clare Valley och McLaren och det var det förstnämnda som både är det mesta kända och det som jag besökte idag. Min första vintur och det var väldigt trevligt måste jag säga, trots att alkoholen från igår fortfarande märktes av. Så mycket gott vin tillsammans med trevligt sällskap gjorde det till en väldigt lyckad dag.Tyvärr är min vinkunskap inte den bästa så vet inte riktigt vad som exakt skiljer vin i samma pris. Men samtidigt kände man sig lite sofistikerad när man gick runt och provade olika typer av vin (vitt, rött samt dessertvin), som sagt trevlig dag!

Imorgon är det 17 maj, men tror jag måste plugga. Hade varit roligt att vara med och uppleva firandet av våra grannars nationaldag men tror tyvärr inte att jag hinner med det. Så Norge i all ära, men imorgon blir det också att hålla tummarna för Sverige. Att ta sig till final i både Hockey och Eurovision får ses som en sensation (av olika anledningar), så nu går vi för seger!

Avslutar med lite bilder från igår och idag.




Glada norskor


och svenskar.....


Vintur




Ett sofistikerat försök...



2 kommentarer:

  1. Tror att det märks att du har haft alkohol i kroppen i 24 timmar för imorgon är det den 15 maj så vitt jag vet =P
    Härligt med vinprovning! Ha det bäst tills vi hörs igen =) Kram

    SvaraRadera
  2. Hehe det har du rätt i. Men skulle varit "Imorgon är det 17 maj firande här". Eftersom 17 maj inte är en röd dag är så passar de på att fira den idag (15 maj). Men men, ja skyller på lite för mycket vin och trötthet...:)

    SvaraRadera