lördag 2 april 2011

Krig i huset

Precis hemkommen från detta års första footymatch. Ett av Adelaidelagen spelade mot West Coast, men vi hade ingen vidare lyckad dag, utan blev förlust med cirka 20 poäng, trots att det blev lite spännande mot slutet.

På tal om sport så pågår som tidigare nämnt innebandyslutspelet för fullt. Warberg lyckades slå ut Linköping trots vissa besvär, och samtidigt slog Falun ut Real AIK efter en stark insats. Kontentan av detta blev att dessa två lag nu möts i den ena av semifinalerna. Vad är det då som är anmärkningsvärt med detta möte? Jo, jag är som sagt från Varberg och Oskar råkar vara från Falun, resten kan ni räkna ut själva…….
Så krig råder nästan i huset. Jag var ganska kaxig inför första matchen men det fick jag självklart äta upp då Falun vann. Därför valde jag det mer ödmjuka sättet inför match två, och ja då genast vann Varberg. Så ödmjukhet framför kaxighet. Skulle vi (Warberg) vinna semifinalserien väntar final mot Smeds Storvreta (hoppas bara inte min syster konverterat till denna sida), men där kommer vi såklart inte ha någon chans. För hur var det nu, ödmjukhet framför kaxighet va?

Annars så börjar två veckors lov närma sig med språng steg. Om sex dagar åker jag till Perth, ska bli riktigt nice, speciellt när temperaturen ska vara nästan 8-10 grader varmare än här i Adelaide som börjar bli lite halvkallt vissa dagar. Har varit lite väl bortskämt med vädret detta år. Hur som helst, i Perth ska jag bland annat på en tour uppåt längs kusten och antagligen ut till någon ö som ska vara ganska nice. Annars får jag nog lite tid att upptäcka staden också.

Men innan dess väntar lite skolsaker. Har lite som ska göras färdig innan lovet, så mycket av denna helg (det som återstår iaf) kommer spenderas åt detta. Sen kan jag ta ett välförtjänt break (usch vad jag kommer sakna detta när jag är tillbaka i Sverige)

På tal om lite innebandy och andra sporter så är detta något jag verkligen börjar sakna. Innebandy med både Liu AIF och klasslaget, fotboll, golf etc. Golf kan jag visserligen spela här men inte riktigt samma känsla med lånade klubbor.

Har lite bilder men lite för seg för att lägga upp dem just nu, men de kommer nog imorgon gissar jag.

Ha det toppen alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar