söndag 27 mars 2011

Allt möjligt


Nästan en vecka har passerat sedan senaste uppdateringen men tyvärr finns det inte så mycket att rapportera om här från Australien. Jag skulle kunna tråka ut er med massa prat om skolarbete och dylikt men det får räcka med att Oskar och Karina får stå ut med det….

Hur som helst så var veckan som gick bedrövlig i väderväg, tror det regnade varje skoldag förra veckan, nu i helgen har det varit lite bättre och rapportera tyder på att det ska bli bra vecka som kommer. Men snart tror jag Sverige kommer ha bättre väder än här i Adelaide. Perfekt då att jag ska till Perth om mindre än två veckor (tror det ska vara varmare där). Står i valet och kvalet om jag ska sikta på att utforska söder eller norr om Perth. Innan var jag så säker att jag ville söderut men har hittat lite roliga saker att göra norr om Perth, så nu verkar det bli en fyra dagars trip norrut istället. Har någon varit där så får ni gärna komma med tips!

Idag har jag varit duktig och sprungit 15 km (27.5 km på två dagar!), på runt timmen, vilket får ses som helt okej. Anledningen stavas mycket ett halvmaraton som jag anmält mig till. 1 Maj går detta av stalpen, ska bli spännande att se hur detta går. Saker pekar både för och emot mig. Emot mig är att loppet startar kl 8.00 en söndagsmorgon, jag har aldrig gillat att springa på morgon och eftersom jag antagligen behöver få i mig ganska mycket mat innan loppet får jag tänka till, blir säkert uppstigning lite efter 4. Får lösa detta på något sätt.

Mitt kära Warberg har problem i innebandyslutspelet. Trots överlägsna seriesegrare så har Linköping stått emot bra och senare idag väntar avgörande match hemma i Varberg. Påpekas ska dock att golvet i Linköping är av det halaste lagret, en match har jag spelat där och då lyckades jag göra mitt antagligen ändå ishockeymål (ja, det är nästan lika halt som en hockeyrink), backhand upp i krysset om ni ville veta ;)

I fredags hade vi tänkt gå på ett international student party, men när vi väl var i stan var klockan så mycket att vi hade fått köa till morgonljuset om vi hade velat komma in. Tur var väl att Sverige vann ”beerpongen” som spelades på förfesten. Jag och Oskar firade detta med att bära Sverigetröjor under lördagen, Karina njöt av synen….

Nä, nu har jag gjort allt planerat skolarbete under denna helg så nu blir det en lugn avslutning på söndagen, om jag orkar så ska jag försöka följa Warberg – Linköping via stream (och om det fungerar utanför Sverige). Nästa vecka är det lite av en laborationsvecka, till helgen väntar antagligen en footymatch eller en liten utflykt, uppdatering om denna kommer i så fall i slutet av veckan.

PS1: Åt ni våfflor i fredags? Det gjorde jag och det var nog den godaste våfflan jag ätit (våffeldagen var det då)

PS2: Nu skiljer bara 8.30 h till Sverige, nästa söndag är det bara 7.30h


Trevlig söndag!


Oskar gör sig redo......


http://www.youtube.com/watch?v=8Yqcaw_aIug - kvällen i söndags avslutades med lite tjurridningen, här är en länk till om ni vill se hur man gör ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar