söndag 6 mars 2011

Helgen som varit

Första skolveckan har avklarats och första skolhelgen (om det finns ngt som heter så) börjar lida mot sitt slut, en film får avsluta denna vecka.

Först och främst får jag be om ursäkt för min pessimistighet mot det svenska damsprintlaget, gick ganska bra för dem. Hoppas vi får en bra avslutning på detta mästerskap, men vågar mig inte på att tippa, eller kanske ska tippa på sista plats, nästa sista plats osv för de svenska herrarna med tanke på hur jag tippade sist….

I fredags var det första sk ”Pub Crawl” denna semester, och som vanligt levde det upp till sitt rykte. Vi började med lite grillning hemma hos en norrman som fyllde år. Efter detta begav vi oss in till city. Både nya och gamla ansikte, så blev ett väldigt lyckat event även denna gång. Efter sista stället, beslutade några av oss för att förlänga kvällen med ytterligare en pub. Vad kunde passa bättre än att gå till ett ställe med mekanisk tjur? Sagt och gjort, hade aldrig provat på detta tidigare men gick ändå ganska bra. Dock vaknade jag igår upp med två ben som såg ut att ha blivit grovt misshandlade, men något sådant kommer jag inte ihåg så antar att det var efter tjurridningen som dessa uppkommitEfter någon timme på denna pub avslutade vi med lite efterfest hemma hos en norska i närheten av vår lägenhet. Tror kvällen (natten/morgonen) avslutades runt 5.30.

Igår lördag gjordes inte allt för mycket. Vi hade bokat grillning med mina föräldrar på kvällen, så fläskfilé, potatisgratäng, sparris och tomater kombinerat med gott vin gjorde detta till en lyckad och väldigt välsmakande kväll.

Idag började jag med ett gympass innan jag drog till stranden för lite sol och beachvolley. Perfekt söndag, nu blir det att ladda batterierna för en lång skoldag nästa vecka.

Au revoir!

Grillning i fredags


Nästan men inte riktigt

Gott med lite svensk sommarmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar