fredag 18 mars 2011

Krossa Linköping

Här kommer en liten uppdatering.

Idag har vi firat St.Patricks day, eller nja inte så mycket firande men blev iaf lite grillningen tillsammans med en norska (Silje) som var på besök. Lite Alias hann vi med också, tyvärr slutade det med förlust för Sverige (Oskar och jag) men det ska sägas att spelet var på norska, ynka två ord förlorade vi med, bittert! Väldigt trevlig kväll hur som helst.

Dagen annars spenderades i skolan (7.30-18.30) där vi bland annat hade ett större quiz i konstruktionsmaterialkursen. 10 % av kursen var quizet på, och handlade om lite atombindningar och sådant. Eftersom jag hade lite hjälp av kemikursen (äntligen fick jag lite nytta av den) som jag läste i Linköping så var det inte så mycket nytt. Men ändå lyckades jag få något fel, men gick bra ändå. Tre sådana quiz återstår och klarar jag dem hyfsat bra behöver jag inte bry mig så mycket om tentan!
Annars så fortsatte vi på bygget på vår spagettibro i hållfastighetsläran, återkommer med bild när den är klar nästa eller nästkommande vecka.

Ikväll börjar innebandyslutspelet för Sverige bästa innebandy lag (även om Liu AIF är ganska bra) och såklart möter vi Linköping. Typsikt när jag inte befinner mig hemma i Sverige. Men målet är självklart: krossa Linköping!!

Japan, Japan, vad ska man säga? Jag lider verkligen med landet och hoppas verkligen det ska gå lösa sig så gått det går. Jag känner inte många av de I-are som är på utbytessår där (eller på väg hem nu kanske?) men tycker det är så förbaskat synd om er! Hoppas allt är bra trots situationen.

I måndags var vi som sagt lediga pga hästtävlingen Adelaide Cup (röd dag pga hästtävlig skulle aldrig hända i Sverige!). Jag hade inget större intresse i denna så istället spenderade jag dagen med mina föräldrar då detta var deras sista dag här i Australien. Nu befinner de sig nog i Singapore och väntar på flyget tillbaka till Europa (och nej, det är varken i Japan eller Kina Anna ;) ).

Nä, nu är det dags att sova, tidig start idag och lite alkohol gör att tröttheten börjar ta ut sin rätt (ändå lyckades jag skriva detta inlägg). Ska upp om sex timmer så god natt på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar