onsdag 2 mars 2011

Gott och blandat

Tre dagar har jag avverkat av denna första vecka i skolan, men bara två i skolan. Idag var jag ledig, vilket jag även kommer vara alla onsdagar förutom tre denna termin, skönt med någon ledig dag iaf! De två första dagarna var hur som helst ganska lugna. De tre kurserna hittills känns ganska bra faktiskt så ska nog gå bra. Inte helt oväntat har två av dessa tre föreläsarna varit från Asien och precis som vi från Sverige, har de även en liten brytning i deras engelskan. Föreläsarens i hållfastighetsläran var ganska svårförstod och bättre blev det inte av när han hela tiden uttalade ”for” som ”fuck”, och under föreläsningen sade han nog ”for” them minst ett tiotal gånger….
Imorgon startar den kursen som jag kanske ser fram emot mest, CAD kursen, ska bli väldigt intressant tycker jag.


Resvägen till skolan tar som sagt dryga timmen men hittills känns det inte som om det kommer bli några problem, musik och böcker ska rädda mig igenom dessa resor.

Idag onsdag spenderade jag dagen med mina föräldrar. Jag hade lovat dem att ta med dem till Cleland Wildlife Park (för att mata kängurur, klappa koaler etc) och lite mer smått och gott. Jag var på Cleland första veckan här i Australien (ni har säkert sett bilder från detta redan) men alltid trevligt att gå runt bland diverse djur. En kontrast från Sverige att dels ha en ledig dag och att tillbringa denna med att bland annat gå runt bland kängurur och dessutom dessa, får verkligen ta vara på dessa fyra månader som återstår här i Australien!
Därefter besökte vi ett utsiktsställe över Adelaide innan vi avslutade med ett besök och lunch i den trevliga tyska byn Hahndorf.


Nu har jag precis varit ute och sprungit till en av dessa makalösa solnedgångar här i Glenelg. Formen känns bra så jag har siktet inställt på halvmarat första maj som jag tidigare nämnt, inte anmäld än men får nog ta tag i detta snart.

Nu börjar snart uppladdningen inför dagens Skid-VM. Lagsprint och vallarna i Sverige påstår sig ha löst problemet. Hoppas detta. Igår hade vi två norskor på besök och det passade därför utmärkt att Sverige floppade totalt och att Norge, som vanligt, imponerande. Dags för revansch idag även om jag inte tror så mycket på damlaget, men hoppas självklart att jag har fel!

Avslutar med lite olika bilder från dagarna som gått. Heja Sverige!

Glenelg är ganska nice
Perfekt att springa till!

Adelaide i bakgrunden

Vad ska man säga?

Har äntligen gjort mig populär hos kängururna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar