söndag 27 februari 2011

Surfbored?

Japp, imorgon startar äntligen (?) skolan igen. Klockan 10 börjar jag men med tanke på att jag valt strand framför närhet till skolan har jag över en timme till skolan. Så imorgon blir det tidig uppgång men det ska förhoppningsvis inte vara några problem. Fram med skolväskan och på med finskjortan så är jag redo för ytterligare en termin i skolan.
Kurserna som jag kommer läsa denna termin är enbart maskintekniska. Mechanics and Structures ska motsvara hållfastighesläran hoppas jag. Tror att denna kurs kan bli ganska intressant efter att ha läst kursbeskrivningen. Dessutom ska jag läsa någon CAD kurs (verkar tyvärr inte vara några maskinelement) vilket jag även ser fram emot. Tillsammans med lite ritteknik så blir detta nog en bra kurs får jag hoppas.
De två övriga är liknande konstruktionsmaterial och produktionsteknik. Får återkomma och se hur dessa verkar.

Helgen har annars varit ganska lugn. Eller ja, i fredags blev det utgång men vi kom iväg ganska sent och åkte hem ganska tidigt men får se fram emot fredag veckan som kommer istället. En av anledningarna till att det blev tidigt i fredags var att jag skulle upp och möta mina föräldrar på flygplatsen. De avslutar nämligen sin rundresa i Australien med två veckor i glamourösa Adelaide. Har lite inplanerat för dem, men sen får vi se vad det blir. I alla fall så har det blivit lite strand, restaurangbesök etc med dem så här långt, inte helt fel.

Nä, nu blir det ingen mer, måste gå och lägga mig nu, upp tidigt imorgon.

Just det, fick enbart ett förslag på lösningen från förra inlägget. Om det är mer en (vilket jag hoppas det är) som läser inläggen så får ni gärna skriva något, uppskattas enormt från andra sidan jordklotet.
Aja, om ni inte luskat ut det än från rubriken så är alltså någon som är "bored on surfing" surfboard (surfbored), hoppas ni fattar

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar