torsdag 24 februari 2011

Surfing, beach & tragedi

Hemma i Sverige verkar det var lite väl kallt såhär års. Här är det raka motsatsen, över trettio grader på dagarna gör att det inte finns mycket att klaga på. Igår åkte vi tre + tre andra till Goowla, cirka 90 minuter från Adelaide, för lite surfing och strand. Blev en heldag på stranden med resultat: okej surfing och många röda kroppar. Men får passa på innan skolan börjar igen.

Annars så har det blivit lite av det mesta under de senaste dagarna, festivalbesök igen, strand, träning, klippning, livemusik etc. Men som sagt, tre dagar kvar till skolan börjar igen och då blir det lite annorlunda. Först väntar dock utgång imorgon fredag och på lördag får jag återigen besök av mina föräldrar.

I övrigt så tror jag inte det undgått någon här nere i Australien vad som hänt i Christchurch på Nya Zeeland. Antar att det inte passerat er därhemma helt eller. Andra stora jordskalvet på mindre än ett halvår, skrämmande. . Många tankar har gått till staden och alla drabbade.
Jag var som sagt här i december och många av platserna jag sett på tv känner jag mycket väl igen. Till exempel Christchurch Cathedral som är en av symbolerna för staden, och som jag bodde mindre än 100 meter ifrån, är nu tillstora delar förstörd. Se skillnaden på min bild av katedralen i december och en bild tagen för bara någon dag sedan.

Mycket olika tankar som väcks men de lämnar jag för nu. Därför avslutar jag med en liten vits som Oskar så vitsigt drog till med på väg till Goolwa igår.

- What do you call a person who is bored on surfing?

Om någon tror sig ha en vitsig lösning på denna får ni gärna kommentera den nedan, annars publiceras svaret I nästa inlägg.

Hörs snart igen!

Surfing

Live musik

Cristchurch cathedral runt 20 decemeber 2010

Christchruch Cathedral runt 20 februari 2011.
Entrén till mitt hostel var ungefär i mitten av trädet nere till vänster där det skär kanten av bilden.

1 kommentar: