lördag 23 april 2011

Födelsedag!

Får börja med att tacka alla så mycket för alla gratulationer på min födelsedag igår! Jag hade en riktigt toppen dag som firade med lite vänner här i Adelaide.
Oskar och Karina hade en ”äta kolhydrater dag” igår, vilket de annars inte äter i någon större mängd, så vi började dagen med en lite påskmiddag tillsammans med Frank. Potatisgratäng, köttbullar, lax, sill, snaps var lite av de sakerna som stod på bordet. Efteråt hade jag bjudit hit lite vänner för lite firande. Födelsedagstårtan blev en sockerkaka (första gången jag gjorde detta, och det blev ett grymt resultat!!), med grädde och dekorerat med kiwi och jordgubbar, se bild nedan. Denna kombinerades med lite marängsviss, vilket blev ett lyckat resultat. Vi hade en riktigt rolig kväll och får tacka alla inblandade, speciellt Oskar and Karina!

Vad kan vara en bättre start på dagen när man är lite seg från gårdagen att vakna upp till denna video (
http://www.youtube.com/watch?v=R3wNePcfVxo&feature=player_embedded)? Helt underbart, vi ses väldigt snart!

Ska försöka få lite pluggat idag, vi får se hur det går, skulle iaf behöva det då en dugga och deadline för lite arbeten börjar närma sig.

På måndag åker jag ute på en tre dagars road tripp till Flinders Range (
http://en.wikipedia.org/wiki/Flinders_Ranges), en bergskedja cirka 4-5 timmar utanför Adelaide. Vi är totalt fem personer som iväg, så får bli lite tältande och så, kommer nog bli väldigt trevligt.

Avslutningsvis, halvmaraton om en vecka och en dag och såhär dålig form var det länge sedan jag kände mig i. Varit ute och sprungit tre gånger denna vecka och inte känts bra alls. Vet inte om det beror på att jag varit lite småförkyld eller varför. Ska ut i morgon på en längre runda (runt 17-18 km) och hoppas verkligen det känns okej, annars kan jag glömma en tid runt där jag vill.


Trevlig påskafton önskar Australien



Tårta!



Trevligt sällskap



Fick en fin hatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar