torsdag 7 april 2011

Midbreak

Äntligen är det lov. Denna vecka har varit riktigt jobbigt med mycket att göra. I skolan så var det lite labbrapporter och ett quiz idag. Dessa har dock gått bra och är ungefär där jag vill vara. Lite kvar med labbrapporterna men har några dagar när jag kommer tillbaka från Perth att göra klart detta.

På tal om Perth så lyfter planet om åtta timmar, innan dess ska jag både fixa kursvalet och sova några timmar.., blir nog att sova hela flygresan iaf om jag lyckas med det. Kursvalet förövrigt är en mardröm. Tycker det är riktigt svårt att välja, finns mycket intressant men har i stort sett bestämt mig nu. Blir tuffa 3 terminer som blir kvar (om jag nu får tillgodoräkna mig så som jag vill).

På tal om Linköpings Universitet så var jag med på något event här där vi (utbytesstudenter) skulle locka australiensare att läsa utomlands. Dock hade inte Linköping skickat något material så jag stod där ganska tom. Så fick välja lite vilka jag skulle ge adressen till hemsidan och vilka jag skulle skicka till KTH samt UMEÅ….

Warberg leder med 2-1 i matcher och IBK Innerstan vann första kvalmatchen, glädjer mig enormt.

3 veckors lov har jag faktiskt har jag kommit fram till, vi är ledig måndag och tisdag när jag kommer tillbaka, och onsdag är jag ledig, tänk om det kunde vara såhär i Sverige också. Kanske blir så att jag drar på en road trip i slutet av lovet därför, hoppas verkligen det blir av!

Halvmarathon om snart 3 veckor, får vila mig i form i Perth. Har känts okej när jag varit ute och sprungit de senaste dagarna. Men blivit efter skolan och har blivit lite väl sent och för långa dagar för att jag det ska kännas riktigt bra. Men har en intensiv träningsvecka när jag är tillbaka, veckan innan loppet.

Erbjuden ett grymt fotbollskontrakt (tänk om jag kunde få något sommarjobbserbjudande också?..) när jag kommer hem, fotbollsskor och spela med två värmlänningar, kan det bli bättre? Innebandyn lockar dock mer, så får se vad jag hinner med.

Nä, nu måste jag kolla kurser och fixa det sista, blev lite om mycket, försöker uppdatera lite i Perth. Har som mål att göra 100 inlägg på denna blogg, uppe runt 65-70 (detta är 70:e inlägget ser jag nu) nu så får ligga i sista månaderna.

På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar