lördag 6 november 2010

Halvvettigt inlägg

Sedan torsdag är nu lektionerna förra detta halvår nu avklarade och befinner mig i en nu ”inte göra något” vettigt helg. Men ändå har jag gjort lite vettiga saker så lite vettig är den i alla fall.
Hur som helst, nog med vettigt nu, i går fredag tog vi bilen, som haft lite problem, till en verkstad och mycket riktigt var det något fel med generatorn. Detta gick dock att fixa för en hyfsad billig peng så på måndag ska den vara i bra skick igen. Med tanke på att vi antagligen kommer sälja den i denna i slutet av denna månad då de två andra bara stannar i ett halvår, så är det nog bra då vi kan få tillbaka stora delar av de pengar vi betalde för den. Men först ska vi nog ta den på någon sista utflykt i närområdet.

Igår bokade jag även flygbiljetter till Nya Zeeland. Lämnar Adelaide måndagen den 29 november och tillbaka den 21 december, närmare tre veckor – ser verkligen fram emot detta efter allt gott jag hört om landet.

På kvällen hade vi en så kallad ”Masquerade Bal”, dvs vi var tvungna att bär någon form av mask. Eftersom jag är så otroligt kreativ (och ja jag är seriös ;), blodomloppet är ett exempel!) så bestämde jag mig för att måla en egen mask. Australiensk flagga på halva och Sveriges kära på den andra. Resultatet? Storslagen succé såklart! Fick till och med pris som en av kvällen fyra bästa masker (då de sade min mask först antar jag självklart att den var den snyggaste!). Priset, 25 dollar i baren tog dock slut direkt, självklart delar man med sig!

Otroligt lyckad bal, men runt 1 -1.30 började folk bege sig till andra ställen och självklart är jag inte den som är den. Utan vi drog också vidare och efter dansade till 03.30 – 04.00 var det till slut dags att bege sig hemåt.

Idag vaknade jag sisådär runt 9.30 av att byggarna på byggarbetsplatsen dels hade disco och dels hamrade som de aldrig gjort förut. Självklart underbart efter den sena natten igår, men inte så mycket att göra. Istället tänka jag bege mig till stranden men det visade sig att Oskar och co hade planer att besöka Adelaide Zoo. Så efter snabba ryck befann jag mig även där. Riktigt trevligt, och trots att jag sett en hel del djur här i Australien fick jag stifta bekantskap med lite pandor, flodhästar, giraffer med flera.

Ikväll blir det hyfsat lugn kväll och imorgon är inget planerat. På måndag börjar dock plugget inför första tentan som är om exakt en vecka. Hoppas inte det blir allt för bra väder i veckan bara, kan bli lite tufft att plugga då!

Ciao!




Antagligen det enda som kan kallas konstnärligt som jag kommer få pris för i mitt liv

Jätttttesköldpadda

Apa

Pandorna och jag var på samma humör idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar