onsdag 10 november 2010

Australienskt tenta-p

På lördag väntar min första tenta och stora delar av dagen idag har förberetts åt denna. Men än så länge, drygt 2-3 dagar in i detta tenta-p kan jag verkligen konstatera att det skiljer sig en del från Linköping.
Jag har anlänt till skolan mellan 9.30-11 dessa tre dagar, vilket får ses som väldigt sent med Linköping mått. Ändå är det knappt något folk där (i Linköping hade det varit smockat.), jag och två danskor brukar vara bland de första, annars är det ganska tomt till låt säga 12-1. Då har alla asiater vaknat och strömmar in i datasalen för att hitta en dator. Australiensarna? De är i en minoritet hittills. Jag gissar på att de flesta av dem ser denna vecka som ett tillfälle att jobba istället för att plugga. Återstår att se om de kommande dagarna fortsätter såhär.

Plugget skiljer sig en del också. Vi har knappt några tidigare tentor så det blir mycket lektionsuppgifter och föreläsningar, men gått bra hittills. Överdrivet mycket plugg har det dock inte blivit än så länge. Igår tisdag spenderade jag cirka två timmar innan jag fick en förfrågan om att hänga med till stranden. När vädret även var 25 grader utan ett moln var inte detta ett svårt val, blev även första badtillfället i Adelaide, fortfarande ganska kalt dock!
En lätt förkylning har plågat mig lite de senaste dagarna men badet imorgon verkar gjort gott. Vaknade upp betydligt bättre idag, så passade även på att köra ett gympass. Se imorgon om det var rätt beslut eller inte. Brukar annars vara bästa medicinen när en förkylning är på väg att gå över – lätt träningspass!

Annars så väntar tidig väckning imorgon. Manchester-derby startat 6.30 och hoppas jag för en gång skulle gör rätt i att vakna. På kvällen väntar första avskedsfesten av många denna månad…… Patrick från Tyskland har avverkat sitt internship och ska nu ut och resa i Australien. För övrigt har jag fått mängder av tips från honom angående Nya Zeeland. Buss blir det runt och börjar bli lite sugen på att hoppa fallskrämshopp efter hans beskrivning, vågar jag även detta?

Hur som helst, får avsluta dagen med lite slutplugg. Hoppas det inte är allt för jäkligt väder hemma i Sverige och att allt är bra!

Uppdatering kommer till helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar