måndag 22 november 2010

Bara tre dagar kvar

I veckan pratade jag med en kompis hemma i Linköping. Då insåg jag lite hur svårt det kan vara att översätta vissa saker från engelska till svenska. Ibland känns allt så mer naturligt på engelska. En av dessa många saker jag lärt mig denna termin är ”macro environment forces”, yttre omständigheter som påverkar ett företag. Något som definitivt har påverkat mig de två senaste dagarna är vädret, jag nästan smälter. Jag har vaknat upp till ca 28 grader runt kl 8-9 på morgon för att kulminera runt 35 grader runt mitten på dagen. Idag efter min tenta gjorde jag ett tappert försök att bära mina två matkassar till busshållsplatsen som tar cirka fem minuter gåendes. Det var jobbigt, tur att bussarna har AC! Men jag klagar definitivt inte, hoppas bara det går att acklimatisera sig.

De två senaste tentorna, marknadsföring och produktionsekonomi, har gått utan några större problem. Nu väntar en sista på fredag morgon, bara tre dagar kvar sedan sommarlov! Dock kommer denna tenta nog bli lite halvlurig så får bli en del plugg de kommande dagarna, tur att vädret är på väg att bli lite sämre!

Efter fredagens tenta väntar ett hektiskt dygn. Städa ut lägenheten, sista festen med alla utbytesstudenter på fredag kväll, inspektion av lägenheten på lördag, och sedan blir det flytt till Glenelg. Mycket att se fram emot, och som det inte vore nog så bär det av till Nya Zeeland på måndag.

Efter tentan idag var det äntligen dags att se Harry Potter. Vi förfestade med svalkande glass. Filmen tycker jag var bra, riktig cliffhanger för kommande sommar. Lite för lite fokus på själva letande efter horrokruxer men det kommer nog i den avslutande delen så!

Men ja, först tre pluggdagar och en tenta, så bäst att gå och lägga sig nu!

Hoppas allt är bra i Sverige och övriga världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar