torsdag 2 september 2010

Bättre kan ni Australien!

Idag hade jag mitt första ”classtest” här nere. Vad jag har förstått så ska detta motsvara något slag av mindre dugga. Ämnet var strömningslära och testet skulle påverka 15 % av slutbetyget. Men ja, vad ska jag säga. Enligt mig var det ett skämt; tre uppgifter som var hämtade från lektionsuppgifterna. Eftersom jag självklart förberett mig väl i god Linköpingsanda så var det inga större problem, hoppas jag i alla fall! Visserligen lyckades jag göra ett slarvfel, men ja ska mycket till för att jag inte klarade den!
Jag vet dock inte om man ska tacka och ta emot eller om man ska tycka illa att det är för lätt (kommer säkert få äta upp detta i framtiden). I Linköping skulle denna nivå vara otänkbar men antagligen blir det svårare när väl tentan kommer. Jag har ytterligare två ”classtest” innan lovet, väldigt intressant att se nivån på dem!
Angående skolrelaterade saker så fick jag även tillbaka min uppsats idag i marketing. Betyg C blev det. De använder någon slags av följande skala: F1-F2 (fail), P1, P2 (pass), C-D, HD, så helt klart nöjd med detta. Men det som jag mest av allt var nöjd över är att pappret fortfarande är relativt vitt, några grammatikfel blev det men känns som om engelskan är på rätt väg!

Denna vecka har inte bjudit på så mycket annat. Eller ja, köpt flygbiljett till Cairns! Tisdagen den 14 september bär det av, missar två dagar i skolan men det får det vara värt! Hembiljetten är inte köpt än, men kommer antagligen åka tillbaka dryga två veckor senare från Brisbane, vilket innebär att jag även får lite sol och bad i Adelaide innan sista veckorna av första terminen börjar! Ska bli riktigt trevligt!

Mer än såhär har jag inte denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar