söndag 19 september 2010

Kort uppdatering

Eftersom jag inte har tillgang till svenskt alfabet sa kommer har en uppdatering utan de tre sista bokstavena. Hoppas det ar lasbart anda!

Fyra fantastiska dagar an sa lange in Cairns. Otrolig skillnad i vader om jag jamfor med Adelaide. 25-35 grader dagligen sa riktigt varmt.
Forsta dagen spenderades i en konstgjord pool som de gjort har i Cairns. UV extreme var varningen for dagen sa blev att ligga i skolan. Vilket jag aven gjort de foljande dagarna da solen verkar vara riktigt stark har. Hur som helst, riktigt nice dag.
Torsdag bokade vi en trip till Stora barriarrevet. Jag passade pa att dyka och ar nog det basta jag gjort i mitt liv. Helt otroligt, gar knappt att beskriva. Fargglada fiskar och simma hyfsat nara en 1-1.5 meters haj, fantastiskt!
I fredags gjorde vi ytterligare en trip till Cape Tribulation. Vandring i varldens aldsta regnskog, bad i en fantastisk strand, tyvarr sag vi bara tva krokodiler men en trevlig trip.
Igar lordag akte jag, Kevin och Joe upp till en narliggande aborginby, Kuranda. Riktig mysig liten by dar vi bland annat fick se ett enormt vattenfall. Dessvarre inte sa mkt vatten da regnperioden har inte riktigt borjat.
Idag kommer jag nog gora det som jag ar mest radd for, mota hoga hojder. Bungyjump star pa programmet. Kommer bli riktigt nervost men ska nog ga bra. Kommer med uppdatering ikvall, om jag overlevde det vill saga..... ;). Na, ni behover nog inte vara speciellt oroliga!

Imorgon borjar starten pa den "kritiska delen" av resan. Da de andra inte ar speciellt planneringsvilliga (borjar verkligen se olikheter i kluturer) far vi se hur det slutar. Men forhoppningsvis loser det sig enligt mina planer och da kommer jag (vi) anlanda till Brisbane sondag em. Tva dagar dar och sedan tva dagar i Surfers innan flyget gar hem till Adelaide.

Nu borjar internettiden rinna ut!

Kort inlagg kommer senare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar