söndag 5 september 2010

Stormen före lugnet

Regnet öser fortsatt ner och har precis fått sak nr.3 på listan ”Bättre kan ni Australien”. I kursen Strömningslära och termodynamik har vi tre labbar under terminen. Eftersom den enda labbtiden som passade mig när jag registrerade mig var kl 14-17 på fredagar så var jag lite orolig att det skulle ligga en labb veckan innan lovet. Därför checkade jag detta med föreläsaren så att jag kunde boka min biljett till Carins. Svaret jag fick var att de skulle börja efter lovet vilket passade mig utmärkt. Men för någon timme sedan fick jag ett hyfsat glädjande mail att labbarna börjar redan denna/nästa vecka. Självklart hade jag fått tid nästa fredag då jag hade planerat att ligga och sola på en härlig strand runt Cairns. MYCKET konstigt att inte föreläsaren hade koll på detta men jag hoppas det går att lösa ändå. Det finns en tid kommande fredag så ska använda fördelen (som jag hoppas finns) av att vara utbytesstudent och försöka byta till mig denna tid. Hoppas verkligen det går. Visserligen ska labbrapporten vara inne en vecka efter labben och eftersom det både är två duggor veckan innan lovet och två inplanerade fester till helgen så gillar jag inte riktigt att jag även ska behöva göra en labbrapport. Flyget går på tisdag nästa vecka så. Men men, det löser sig alltid. Tur att jag är ledig på onsdag denna vecka så då finns det lite tid att plugga.

Angående mid-break planerna så är det mesta planerat nu. Eller ja, har bokat flyg hem nu från Guld kusten (dryga timmen söder om Brisbane). VI kommer även hyra en van, då vi är sju personer, att resa från Cairns med. Mer än så är inte planerat men tält och sovsäck följer med så då har vi även sovplats. Nja, vi kommer bo på hostels de flesta nätterna men vi kommer ta det lite som det kommer. Ändå stoppet som jag verkligen vill göra är Fraiser Island. Bland de läsare jag fortfarande har kvar så får ni gärna kommer med tips om smultronställen! Jag vet white Sundays (stavning?) men vi hoppar nog denna ö.
Nu blir det en riktig pluggvecka innan välförtjänt semester!

På återhörande!

1 kommentar:

  1. Tar tipsen i nedåtgående ordning geografiskt från Cairns ;)

    1770 har ett grymt bra hostel, Banana-någonting :) Annars mest bara en stor strand.

    Whitsundays öarna var vackert vi hängde med en segelbåt och var ute i 3 dagar. Man kan dyka på stora barriärrevet där.

    Kan rekomendera att hyra jeep och cruisa på Fraiser, det e riktigt nice. Finns massor med resebyråer som erbjuder det.

    Noosa är ett mysigt, men ganska lugnt ställe. Fin nationalpark och härlig strand.

    Surfers Paradise är ett måste! Kul att gå barrunda och kanske pröva på surfing.

    Byron Bay och "hippiestaden" Nimbin e soft om ni ska så långt ner.

    Put another shrimp on the Barbee!

    SvaraRadera