fredag 10 september 2010

Lite allt möjligt

För att inledningsvis följa upp det som jag skrev om i föregående inlägg så lyckades jag byta till mig så att jag har labb imorgon fredag istället. Dessutom behöver inte labbrapporten vara inne förrän tisdagen efter lovet så fick plötsligt ytterligare extra tid. Men ska ändå försöka göra klart den i helgen. Jag kommer ha en del i marknadsföringen efter lovet och vill även ha lite ledig tid i Adelaide. Det är någon helgdag måndagen den fjärde oktober så har fyra dagar ledigt i Adelaide när jag kommer tillbaka, hoppas det är strandväder även här då!

Annars så har denna vecka inte inburit allt för mycket på händelsefronten. Eller har börjat fundera på om föreläsaren inte gillar mig i Project Management. Först så frågade jag lite snällt om jag kunde få ta med lexikon till duggan på tisdag men det fick jag inte. Han motiverade det med att det skulle vara lika för alla. För det blir nog mer likställt nu då alla andra i kursen är från Australien... Eller ja, han kanske tror att jag är en sådan uberfuskande student som skulle skriva ner allt på svenska i lexikonet, han kanske har rätt trots allt! Andra anledningen stavas en liten hemuppgift som vi fick tillbaka i tisdags. Den var bara på 5 % och jag fick 6/10 trots att jag var ganska säker på att jag hade gjort rätt. Ända felet var att jag gjort lösningsgången för hand. Av någon anledning skulle man redovisa detta via datorutskrifter. Jag såg detta precis vid inlämningen men tänkte att detta inte kunde vara någon fara. Så istället verkade han skitigt i vad jag skrivit för hand (hade gjort några beräkningar via datorn) trots att mina svar stämde helt överens. När jag försökte påpeka detta ansåg han att det bara var 5% och inte spelade någon större roll! Vi får väl se! Hur som helst, har jag hårdpluggat inför duggan i detta ämne de senaste dagarna med förhoppningar om bra resultat och visa att jag inte behöver något lexikon!

På tal om duggor så verkar dugga nr.2, den på måndag, bli ytterligare en inte allt för svår uppgift (ska dock inte säga för mycket). Men två lektionstal från tidigare lektioner består den av, blir att plugga lektionstal i helgen!

Annars så blev det en tur till stan igår. Köpte en smidigare resväska och passade även på att klippa mig. $17 gick det på (ca 110 SEK), vilket inte får anses vara att för dyrt.

I veckan har jag även röstat inför kommande val. En tripp till ambassaden i Canberra blev det dock inte utan blev istället att poströsta. Riktigt smidigt måste jag säga.

I helgen väntar två fester, både fredag och lördag. Den första är någon International Student Party och den på lördag är en hemmafest med High School tema, blir nog roligt! Dessutom väntar som sagt lite skolarbete. Annars så ser jag verkligen fram emot tisdag kväll då planet lämnar för destination Cairns. Ska bli så otroligt skönt!

Lovar lite bilder från helgens arrangemang i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar