onsdag 25 augusti 2010

Velande hit, velande dit

Usch, denna vecka har de mesta snurrat genom mitt huvud, allt från glädjeämnen till problem. Det som jag försökte lösa på ett bra sätt var en eventuell resa till Alice Springs som några av oss vill göra denna helg. Eller ja, från fredag till onsdag blir det visst. Det skulle vara riktigt roligt att göra denna trip men avstår dessvärre denna gång. Anledningen är att jag har en dugga nästa torsdag och känns sådär att plugga till den i en bil där jag antagligen skulle varit tvungen att köra en hel del också. Ytterligare en anledning är att vi antagligen bara skulle spendera högst en dag vid Uluru och en dag i Alice Springs. Jag tror inte jag kommer åka till dessa platser allt för ofta och vill hellre ta mer tid på mig istället för att behöva stressa igenom dessa platser. Men till dessa platser ska jag men får bli vid ett senare tillfälle.

Annat som snurrat i mitt huvud är kommande lov. Vi snackade först om bila till Brisbane men även här har jag fått farhågor för eftersom det skulle ta för mycket tid. Istället kommer det nog bli flyg och antagligen hyra bil om jag får som jag vill, och ja på något sätt tror jag att blir så också.
Mycket planerande och många viljor, ibland svårt att kombinera!
Annars så är allt bara bra här nere. Vädret har dock varit riktigt dåligt de senaste dagarna. Skyfall dagligen, tur att det finns roligare saker(?) att tänka på!

Istället för Alice Springs så blir det nog en ganska lugn helg. Lördag åker jag nog istället med på en dagsutflykt till ett ställe dryga timmen bort, och på lördag fyller även min kära mor år. För att inte säga för mycket om åldern så lämnar jag en liten rebus. Hon fyller lika många år som det år hon föddes. Kanske lite otydlig formulering men ni som fattar ni fattar. Självklart hade jag velat vara på plats men tyvärr inte så mycket att göra. Men kommer nog bli en bra födelsedag ändå.

På tal om henne så har jag äntligen lyckts motbevisa henne! Hon har alltid sagt till mig att ett jobb kommer med posten. Jag har alltid påstått motsatsen och äntligen har jag fått rätt. Visserligen kom det inte med posten utan genom ett mail, men ja det är nästan samma sak. Till hennes försvar ska dock sägas att det bara rörde sig om ett tre timmars jobb men ett jobb är alltid ett jobb. Jobbet bestod av att jag och några till utbytesstudenter delade ut lite gratissaker för något företag inför en Footy match i söndags. Inte speciellt jobbigt men blev lite tjatigt när man sagt samma mening för 200-300:e gången. Men ska få cirka åttio dollar för detta så det tackar jag för!

Ytterligare summering av helgen som var så kan sägas att den var galet rolig. I fredags var i på en födelsedagsfest hos en finska. Trevligt, och efteråt blev det vidare till stan men där hamnade vi på någon konstig klubb så stannade inte allt för länge där. Ändå var jag hemma vid 4. Alltid är förfesterna roligast!
I lördags var jag inbjuden till en grandma och grandpa (bra svenglish) fest. Jag hade tankar på att klä ut mig men när min australiensiska guides tips på affärer visade sig vara stängda fick jag hoppa detta. Dock var det vissa som verkligen tog tillfälligt i akt att klä sig som grandma, och då var dessa inte av det kvinnliga könet! Grymt rolig kväll som också slutade sent!

Detta inlägg summerar nog ganska bra mitt velande hit och velande hit. Avslutar med det som varit och började med det som kommer. Tyvärr har jag inga roliga bilder att bjuda på heller, då jag glömde kameran båda gångerna i helgen, lovar bättring!

Så mycket text denna gång, ibland är det trevligt at skriva av sig lite i alla fall! Hur som helst, lovar jag mindre text och mer bilder till nästa inlägg!

3 kommentarer:

  1. Jösses! Din mamma fyller 1005 år! Grattis till über-mamman!

    SvaraRadera
  2. ohhh, önskar du kunde varit hemma med oss och fira mamma i morgon!
    Saknar dig!
    PUSS

    SvaraRadera
  3. Tack för alla grattis och känner mig faktiskt mycket pigg trots min ålder.
    Über-mamma-ewa till 2 av världens härliga "vuxna-barn" kramar i massor

    SvaraRadera