söndag 15 augusti 2010

Snart bilägare!

Värmen börjar bli efterlängtad här nere! Regn och rusk har dominerat de senaste dagarna men förhoppningsvis blir det snart varmare (då kommer det säkert bli för varmt, alltid ska man klaga på något). Hur som helst, med lite värme kan man även bada och då kommer det nog garanterat bli lite resor och med det kommer intressantare blogginlägg tror jag. Så håll ut, lagom till den härliga hösten i Sverige kommer det börja strömma in bilder här från diverse stränder och så. Här kommer en kort sammanfattning av helgen som varit i alla fall!

I fredags hade vi Pub Crawl nr.2 denna termin och även detta var mycket uppskattat. Förutom att det blev något glass för mycket, vilket resulterade i en rejäl sovmorgon i lördags, så var det en trevlig kväll som avslutades runt klockan 3.
Så lagom pigg var jag när jag vaknade i lördags. Men ny fest stod på schemat ”From Dusk till Dawn”, någon skräckfilm tror jag det är, har inte sett den, var i alla fall temat för kvällen. Därför blev det en tur in till stan för att fixa någon form av utklädnad. Lite blod och en t-shirt (som jag för övrigt ångrar att jag blodade ner då den var ganska bra och billig, 30 kr!) köpte jag. Men kanske går den att använda med blod på, konst kan man alltid kalla det… Festen i sig var ganska trevlig, inte den bästa jag varit på kanske. VI kom lite väl tidigt och det mesta av festen var utomhus, och då det dessutom både regnade och var ganska kallt var det ingen höjdare. Så var hemma redan runt 1.

Idag söndag, har det blivit en del skolarbete och dessutom köpt mitt livs första bil! Eller vi är tre som delar på den men så mycket har jag inte ägt på en bil tidigare i alla fall. Köpt kanske också är för tidigt att säga men vi var i alla fall iväg och kollade på en Toyota från 93. Den var i helt okej skick och billig dessutom. Blev runt tre tusen per person, någon försäkring och en check på bilen är ytterligare kostnader som tillkommer men förhoppningsvis är det ett bra köp. Tanken med bilen är att det kommer bli lite road trips! Kan nog bli riktigt roligt. Totalt är vi sex personer på två bilar (den andra är redan inköpt) så nu är det bara att vänta på värmen och loven! Största problemet kommer nog bli att köra. Vänstertrafik är problemet, som tur var är den automatväxlad så, bara gasa och köra. Den är dock inte betald och vi har ännu inte fått den men det blir det nog på tisdag eller onsdag denna vecka, då kommer bilder! Därför får ni hålla ut med lite bilder från helgens två fester, om ni vågar se dom….. ;)



Tre chilenare på Pub Crawl

Tanken var att vi skulle se rädda ut för monstret bakom men ja....

En arg fransman och en glad italienare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar