lördag 7 augusti 2010

Masked ball

Efter lite velande fram och tillbaka kom jag och dem som jag hänger mest med här nere fram till att vi skulle gå på Masked ball som anordnades igår kväll. Detta är den största festen (arrangeras 1-2 ggr/halvår) som anordnas här i Adelaide för studenter. Något av dessa tillfällen måste jag gå på tänkte jag och vad kunde passa bättre när alla som jag umgås med skulle gå. Som ni säkert kan gissa på namnet är det krav på mask under denna festlighet. Så under gårdagen blev det först att köpa biljett, någon motsvarighet till Linköpings köande finns som tur är inte här, och därefter en mask. Det var även finklädsel som gällde så tur att kavajen åkte med från Sverige.


På bilden ovan ser ni två av de som jag brukar hänga med. Båda från Frankrike, Kevin till vänster och Alex i mitten. Som nästan alla andra här pluggar även de ekonomi.
I priset ingick även fri bar och lättare mat så blev mycket drickande, ätande och minglande första timmarna innan det blev fart på dansbenen. Riktigt trevlig kväll, nedan följer några mer bilder från kvällen.


Här är en bild på de fem som jag hänger mest med. Från vänster har vi Maurico från Chile, Matteo från Italien, och de tre fransmännen; Alex, Joe och Kevin.


Han längst upp till vänster är Martin från Österrike och hon nere till höger är Fernanda från Chile.


Imorgon söndag väntar en utflykt till havs. Student exchange society anordnar en delfinutflykt, hoppas bara vädret är med oss.

1 kommentar:

  1. Kul att se att du hänger med fransmän även på andra sidan världen!

    SvaraRadera