måndag 3 januari 2011

Mot Sydney

Får börja med att be om ursäkt för mina sega uppdateringar. Nya Zeeland rapport skulle redan ha kommit men har tyvärr blivit bortprioriterat de senaste dagarna. Men det kommer jag lovar, dock dröjer det lite. För imorgon beger jag mig till Sydney. Jag, Oskar, Karina och Oskars bror har tänkt att göra en road trip dit imorgon (rättare sagt idag). De stannar nog bara två nätter där medan jag tänkt stanna runt Sydney i en vecka. Blir nog en surfingcamp lite utanför Sydney nästa helg om det finns platser kvar. Därefter ska jag göra ett besök i huvudstaden Canberra innan jag beger mig tillbaka till Adelaide igen. Har lite kompisar som jag tänkt passa på att besöka både i Sydney och Canberra,så blir nog toppen!

Nyårsafton blev riktigt lyckat. Karina var tyvärr tvungen att jobba. Men vi hann med en nyårsbuffé som bestod av Sushi, första gången jag provade detta och var helt okej, men kommer nog ta lite tid att vänja sig. Därefter hade jag, Oskar och en australiensiska Ashleigh en liten förfest innan vi begav oss till en närliggande husfest. Vid tolvslaget begav vi oss till Karinas jobb innan det åter blev tillbaka till husfest, tror kvällen slutade runt 5.

Dessvärre lyckades jag förstöra min telefon när jag kom hem från nyårsfirandet. Jag ställde en frusen vattenflaska vid sängen och jämte den lade jag telefonen. Huvudet var inte med mig så vattnet smälte från flaskan och förstörde batteriet och telefonen. Tur att det var en billig telefon iaf.

God fortsättning!



Lite raketer från piren ute i Glenelg

Jag och en ko som också ville fira nyår


Ashleigh och Oskar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar