lördag 15 januari 2011

Sportveckor!

Här nere i Australien är dagarna ganska lugna nu, mycket slappande i solen och lite tränande. Har precis kommit hem från en liten löprunda, och jag måste säga att springa längs strandpromenaden på kvällen är toppen, en helt okej soldnedgång varje gång gör löpstegen lite lättare!

På tal om träning och sport så blir det mycket av den varan de två kommande veckorna. På måndag sätter som bekant Australian Open igång. Tyvärr blev lottningen en liten besvikelse för min del. Jag hade hoppats på att kunna få se Söderling – Nadal/Federer men Söderling var visst rankad för bra för att detta skulle vara möjligt. Tyvärr verkar Söderling även spela på fel dag, så någon chans att se honom i en kvartsfinal, som jag har biljett till, verkar inte finnas. Men mycket möjligt att det blir Federer istället och det tackar jag inte nej till!
Imorgon drar även Tour Down Under igång här i Adelaide, cykeltävling. Anledningen till att jag ser fram emot detta är att en viss Lance Armstrong (http://sv.wikipedia.org/wiki/Lance_Armstrong) deltar. I mitt tycke en av de största idrottsmännen i modern tid, så länge han inte åker dit för doping ska jag säga. Mycket tjat om detta ämne är det alltid i cykelsporten, och har man överlevt cancer och kommit tillbaka och vunnit Tour de France 7 ggr i rad så förstår jag att frågan har väckts. Men han har aldrig lämnat något positivt prov och detta tycker jag visar prov på vilken stor idrottsman han är.
Imorgon hålls första inledningssträckan i Adelaide, och jag siktar självklart att vara på plats!

Nu blir det dags att försöka skriva klart några av de fantastiskt tråkiga kursutvärderingar från första semestern här i Australien.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar