torsdag 23 december 2010

Julfirande i Adelaide

Nu är jag tillbaka i Australien efter tre fantastiska veckor på Nya Zeeland. Lite mer detaljerad reseberättelse med bilder kommer så småningom, men mycket att göra nu inför julen så dröjer lite. För bilder så hänvisar jag till facebook.

I Adelaide är det bara toppen, mycket förberedelser inför julafton imorgon. Pepparkakshus, julgran och julskinka har Oskar och Karina redan fixat. Idag har vi lagat köttbullar, lussekatter, ännu mera skinka osv så nu är vi förberedda för julfriande imorgon. Så trots att vi befinner oss på andra sidan jordklotet så blir det hyfsat normal julafton ändå!

Lite julklappshandling hann jag även med igår, men det var jag inte ensam om att göra, kryllade av folk på gatorna i centrala Adelaide igår.

Jag vill passa på att tacka morfar, moster och morbror, kusin Petra med familj (lovar att vänta med paketet tills imorgon), och familjen för de fina julkorten.

Avslutningsvis får jag passa på att önska ni som läser detta God Jul och Gott nytt år! Hoppas det blir en riktigt bra jul- och nyårshelg vart ni än i världen befinner mig!

Julgran med lite presenter

Pepparkakshus


Lite av all julmat

1 kommentar:

  1. Mamma och pappa, morfar Åke 91 år önskar dig och alla vänner också en riktig god jul och Ett Gott Nytt År.
    Köttbullarna ser mycket goda ut och pepparkakshuset ligger i klass med Annas (finns nog på facebook).Granen är "lysande".

    SvaraRadera