torsdag 16 december 2010

Franz Josef, Milford Sound och lite hiking


Uppdateringsdags. Jag befinner mig sedan tva dagar i Queenstown dar vadret ar toppen! De senaste dagarna har jag bland annat vandrat pa glaicar, besokt en av de mest fantastiska platserna, Milford Sound och idag har jag vandrat lite runt Queenstown. Bilder fran dessa foljer nedan

Imorgon vantar min sista dag har innan jag aker vidare till Christchurch pa lordag. Darefter Kaikourna pa sondag, dar jag antingen kommer kolla valar eller simma med delfiner. Darefter tillbaka till Christchurch dar jag flyger tillbaka till Australien pa tisdag nasta vecka!


Jag pa Franz Josef glaciaren

Delar av Milford Sound i bakgrunden, perfekt dag!

Uppe pa toppen pa ett berg i narheten av Queenstown som syns i bakgrunden

1 kommentar:

  1. Lucky bastard: Milford Sounds har väl typ 364 regndagar om året. Vi hade inte sådan tur.

    Om du ska på delfinsafari i Kaikoura så kan jag rekommendera åksjuketabletter ;)

    Nu e det snart jullov här hemma också.

    Hare gött!

    SvaraRadera