lördag 25 december 2010

Julafton i Adelaide

Trots att familjen saknades så blev julafton en riktig succé. Jag, Oskar och Karina gjorde traditionell svensk/norsk julmat, eller ja. Oskar stod för köttbullar, ägg, gröt, julskinka, julbröd; Karina för hemmagjorda revbensspjäll, lax och surkål medan jag tog på mig det stora ansvaret att göra prinskorvar (köpta såklart) och lussekatter. Hur som helst så blev allt riktigt lyckat.

Vi firade tillsammans med en tyska, engelska och holländska och senare på kvällen anslöt även två stycken från Norge. Under kvällen lyckades vi även få tag på alla våra familjer via skype, och sjöng snapsvisor för dessa. Blev väldigt lyckat verkade det som. ”Snapsen” gjorde Oskar, vi köpte en liter vodka och hällde i skal från en citron, blev faktiskt helt okej, tips om ni vill ha citron smak i vodka!

Egentligen bara Kalle som saknades under gårdagen. Idag har jag spenderat stora delar av dagen på stranden och BBQ med de sista utbytesstudenterna som åker hem imorgon. Ytterligare tråkiga avsked men nu dröjer det ett tag till nästa hoppas jag, nu studenter kommer i mitten av februari.

Hoppas ni alla hade toppen julafton, med snö och allt!


Grymma kockar!

Julmat


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar