söndag 3 juli 2011

Ett sista inlägg

Så, nu håller min tid här i Australien gå mot sitt slut och såväl tiden för denna blogg. Har inga tankar som helst att fortsätta med detta, utan det får räcka med att jag har försökt dela med mig av det som har hänt mig här på andra sidan jorden. Jag vet att det inte varit världens bästa blogg, bättre att läsa om vad alla bloggerskor på stureplan har för sig istället…, men det har inte direkt varit mina ambitioner heller. Jag genomförde i alla fall vad jag startade och lyckades med detta inlägg komma upp i mitt mål, två viktiga saker här i livet i ett kanske inte så värst seriöst sammanhang men ändå – sätt upp mål och genomför saker du på ett realistiskt sätt tror du klarar av.

Hur som helst, imorgon bär det av hemåt och packat och klart är det sånär på några småsaker. Vikten på dryga 21+ kg borde gå så förhoppningsvis har jag inga större problem att ta mig hemåt.
Det jag kommer sakna mest är nog klimatet och alla underbara människor som jag träffat här. Finns många andra småsaker som jag skulle kunna göra till en lång lista men det hoppar vi. Men samtidigt ska det bli väldigt skönt att komma hem och träffa alla vänner och familj igen, svenskt lösgodis och dricka riktig mjölk. Även här kan jag hitta många fördelar…

Sista dagen har annars varit ganska lugn, jag sprang en lättare 5km tidigare och efter det har jag försökt skriva klart kursutvärderingarna för att få dem tillgodoräknande i Sverige, inte vidare roligt men nu är de klara iaf. Adelaide bjöd även på strålande sol idag så passade på att uppleva en sista solnedgång. Ska avsluta kvällen med lite serier innan det blir sista natten på det fantastiska golvet här.

Ha en fantastisk söndag, nu ses vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar